14 Mart 2018 Çarşamba

Sahibinden Satılık

Sahibinden Satılık

Annem - arkadaşımdan daha önce olduğu gibi - çocuğunu nasıl gezineceğini bilmediği bir dünyaya kaybettiğinden endişe ediyordu. 



Ona göre çok mutluydum. Ona göre, mutlu insanlar tehlikeye dikkat etmeyi bırakmazlar. 


Annemin ya da arkadaşımın, çocuklarının hayatlarında mümkün olduğunca uzun süre yol gösterici olmak isteyen ebeveynlerin çoğundan çok farklı olduğuna inanmıyorum. Ancak, bir sınıf geçişinin bu role nasıl meydan okuyabileceğini itiraf etmek ister.

Annem yırtıldı. Yeni şeylere maruz kalmamı gördü, ve dünyaya duyduğum sevinç, beni büyütürken doğru bir şey yaptığını kanıtladı. Ayrıca hayatımda onun yerine bir saldırı olarak gördü. Bir ebeveyn olduğumda asla tekrar etmeyeceğim sahibinden satılık şekilde (öfke dışına çıkma gibi) yetiştirildiklerimin belirli yönleri vardır. Anneme kızgın olduğum için değil, zihnimde tüm bunların - yani çocukluğumdaki kurbanlarının noktası - benim için daha iyi bir yaşam deneyimine sahip olabilmek ve böylece varsayımsal gelecek çocuklarım olabilirdi. Bilmiyordum ya da büyüdüğümde bana veremediği için annemi anımsıyorum. Çocuğu için elinden geleni yaptı. Bundan dolayı, kendim için elimden gelenin en iyisini yapmak zorundayım.

Geçtiğimiz hafta sonu, ilk konuşmamızdan bir hafta sonra arkadaşıma bir not yazdım: 


“Orta sınıftaki çocuklarınıza en iyi orta sınıf anne olmak zorunda değilsiniz. Sadece en mükemmel evleri olmak zorundasınız. Belki de dünyayı sizden çok daha farklı bir şekilde deneyimleyecekler, ama onlar her zaman evinin nerede olduğunu bilecekler. ”Ona bu mesajı güvenle gönderebiliyorum çünkü bunun doğru olduğunu biliyorum.

Yıllar geçtikçe, değişen rollerle annem gittikçe daha rahat hale geldi. Her şeyde rehberim olmasının gereği azaldı (biraz) ve yetişkin bir kadın olarak yetkinliğimi kanıtlamak için ona merhamet etmiyorum. Ben her zaman mali yardım isteyebileceğimi açıklıyorum çünkü yeterince var, ve eğer yapmazsam, öyle söyleyeceğim. Benim sahibinden satılık yardımıma ihtiyaç duymanın, istediği kadar iyi hissetmeyeceğini açıkça belirtti. Maaşıma maaş çeki, hayatımın çoğunda kullandığımız dildir. Artık finansal istikrarım olduğu için birlikte yeni bir dil öğreniyoruz. Dinamikliğimiz değişmiş olabilir, ama hala benim annem, en gerçek evim. Her zaman ona geri uçacağım.

Bu FreeYumm ile ortaklaşa sponsorlu bir gönderi. 


Ama sana fotoğraf çekimi boyunca ön yarısını anlatmalıyım, bazı kurabiyeler ve barlarda yedim. Ve aşık oldu! Onlar çok lezzetli. Çok önemli olan alerjen içermeyen atıştırmalıkların faydaları hakkında yazdığım gibi, bunların da sadece nefis olduğunu biliyoruz! Evet, çocuklar onları sevdi, ama ben de yaptım! Kendi kepçelerim ve ihtiyaçlarımız için kilerimize ekliyoruz.
 
Okul öğle yemeği paketlemenin en sevdiğim aktivite olmadığı bir sır değil. Dürüst olmak gerekirse, bu çok sinir bozucu olmamalı - bu süreç gerçekten de her iki çocuk için de uzun sürmez. Ancak, hâlâ benim üstlendiğim bu ebeveynlik işlerinden biri (sorumluluğu çocuklarla birlikte geçmedim) ve yine de zihnim her zaman bir angaryadır.

Çocuklar yeme alışkanlıklarını açtıkça ve sandviçler ve yemek artıkları gibi öğle yemeği seçeneklerini kabul etmeye başladıkça yıllar geçtikçe biraz daha kolaylaştı. Bunu hayal et! Okul öğle yemeğinde atıştırmalıklar değişebilir, ancak her bir günlük öğle yemeği çantasında kalan bazı elementler vardır; Meyve ve sebzeler ve alerjen içermeyen atıştırmalık seçenekleri bulunmalıdır. Şimdi çocuklarla paketlenmiş aperatifler gönderiyorum, ancak her zaman dolabın içine koyduğum aşırı tatlı yiyeceklerden daha doğal (ve daha az) içerikli seçenekler arıyorum.

Okul atıştırmalıklarını seçerken çok önemli bir faktör de alerjen içermeyen lezzetli atıştırmalıklar bulmaktır. FreeYumm gibi şirketlerin, okulda güvenli bir seçenek olarak nefis, kullanıma hazır atıştırmalıklar sunma şansına sahip olduğumuz için şanslıyız.

FreeYumm'un sadece fıstıktan daha fazlası olduğunu seviyorum. Süt, yumurta, susam, soya, glüten ve ağaç fıstıklarını içermeyen 9 alerjen vardır.


Ancak, okula güvenli atıştırmalıklar göndermek için ne kadar istesem de, harika olmasalar da, çocuklarım onları yemiyor; aperatifler söz konusu olduğunda seçici. Bu yüzden FreeYumm barların ve kurabiyelerin çok lezzetli olduklarını çok sahibinden satılık şaşıracaktık. Gittiler ve daha fazlasını istediler! (Sadece yarın öğlen yemeğine bakmalarını söyledim!) Ayrıca akçaağaç şurubu, kabak çekirdeği ve kuru yaban mersini gibi kullanılan doğal ve sağlıklı malzemeleri de çok beğeniyorum. İçerik listelerinin birçoğu yapabileceğim bir ev tarifi gibi okunuyor (ama kesinlikle bunun için zamanınız yok!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder