20 Haziran 2018 Çarşamba

Ahşap Deck

Ahşap Deck

Çalışma, et ve süt ürünlerinin kalori miktarının sadece yüzde 18'ini ve insanların tükettiği proteinin yüzde 37'sini sağladığını gösterdi; ve yine de, tarımsal tarım arazilerinin yüzde 83'ünü işgal ederken, sektörün sera gazı emisyonlarının yüzde 60'ını oluşturuyorlar. 



Bu bağlamda, bir vegan diyetine geçmenin (ya da en azından, kişinin hayvansal ürünleri tüketmesini büyük ölçüde azaltması), gezegene yardım ederken diğer yeşil yaşam tarzı kararlarından çok daha etkili olduğu açıktır. 


Çalışma yazarı Joseph Poore Guardian'a şunları söyledi:

“Vegan diyeti muhtemelen sadece sera gazları değil, küresel asitlenme, ötrofikasyon, arazi kullanımı ve su kullanımı üzerindeki etkilerini azaltmak için tek en büyük yoldur. Uçuşlarınızı kısmak ya da elektrikli bir araba almaktan çok daha büyük bir şey ”dedi. Bunlar sadece sera gazı emisyonlarını azalttı.

"Tarım, çevre sorunlarının çoğuna yayılan bir sektör. 


Gerçekten de bu kadar sorumlu olan hayvansal ürünler. Hayvansal ürünlerin tüketiminden kaçınmak, sürdürülebilir et ve süt ürünlerini satın almaya çalışmaktan çok daha iyi çevresel faydalar sağlıyor."

Bununla birlikte, pek çok insanın kavraması, etsiz yiyeceklerin nasıl hazırlanacağını bilmemesi, potansiyel diyet komplikasyonları ahşap deck hakkında endişelenmesi ya da birçok et bazlı yemekle birlikte giden derin kültür derneklerine bağlı olması zor bir durumdur.

Bazı önlemler, et gıdalarının çevresel etkilerini ortaya koyan etiketler gibi et azaltma ya da önleme teşvik edebilir; Dünya için besinsel bir etiket olarak düşünün. Ayrıca, ABD hayvancılık endüstrisine ödenen sübvansiyonların bir kısmını (1995-2016 yılları arasında 10.3 milyar dolar) alabilir ve daha uygun fiyatlı üretmek için sebze yetiştiricilerine yeniden atayabiliriz. Çevreye zarar veren gıdalar, etkilerine göre vergilendirilmelidir. Gerçekten de, et endüstrisindeki yatırımcılar, yakın gelecekte bu muhtemel değişime dair uyarıda bulundular:

“Eğer politika yapıcılar, kuş gribi ve obezite, diyabet ve kanser gibi insan salgınları gibi gerçek hayvancılık salgınlarının gerçek maliyetini ve iklim değişikliğinin ve antibiyotik direncinin ikiz zorluklarını ele alırken, o zaman sübvansiyondan et endüstrisinin vergilendirilmesine doğru bir kayma sergiliyorsa kaçınılmaz. Uzak görüşlü yatırımcılar bu gün için plan yapmalılar. "

Poore, araştırmasının son dört yılı boyunca, hayvansal ürünleri kendi diyetinden keserek, tamamen sürdürülemez bir yemek şekli olarak gördüğü şeyden etkilendi. Şimdi soru, kaçımız bunu yapabilir?

Arkadaşlarım mani-pedis alıyordu ve beni davet etti. Ne annem ne de anneannemler manikür yaptırmıştı, ben de biraz kafam karışmıştı. Bir yabancı boyamak için para ödemek tırnaklarım aptalca görünüyordu. Ama ben huzurlu salona adım attığımda, ayaklarımı sıcak ayak banyosuna koyup masaj koltuğumu açtım, fikre ısınmaya başladım.

Manikürcü zımpara kağıdı çıkardığında ve ayağımın altından sürtünmeye başladığı zaman eski bir odun parçasıydı. Ben bağlandım.


“Ilana'nın yüzüne bak!” Diye bir arkadaş, topuklarınızı lobotomize etmek tamamen normal bir şeymiş gibi. Sert ayakların yürüme gibi eski moda ahşap deck aktiviteler için yararlı olduğunun farkında olmamalıydı. Ayaklarınızın üzerinde cildi kalınlaştıracak bir tırnak salonu olup olmadığını merak ettim.

Pedikür sona erdiğinde ve manikürcü tırnaklarıma taşınırken rahatlamıştım. O bir bıçak çıkardığında. Anlaşıldığı üzere, bazı manikürcüler tırnaklarınızı keserler - tırnaklarınızı tırnaklarınıza bağlayan bu ince deri parçaları. Birçok kadın, tırnaklarını düzgün bir şekilde takma konusunda utanmadan, cildini kesmeyi tercih eder.

Gerçekten gitmiyor… Manikürcüsün bıçağıyla beni bıçaklamadan hemen önce merak ettim, bir korku filmindeki sadist bir kötü adam gibi tırnaklarımı çabucak kazdım. Havalı olmaya çalıştım ama yüzüm beni uzaklaştırdı.

“Onun pençelerini kesmek için onu köşeye sıkıştırdığımızda kedime benziyorsun,” dedi arkadaşım yanımda oturuyordu.

“Bir şey için kütiküllere ihtiyacın yok mu?” Diye sordum.


"Yok hayır. Ya da en azından, onları kesmek incitmez ”dedi. Bu, kütiküllerin çok acı çektiği gibi gösterilemez bir gerçekti.

“Onun pençelerini kesmek için onu köşeye sıkıştırdığımızda kedime benziyorsun,” dedi arkadaşım yanımda oturuyordu.

Birkaç gün sonra acı çekmeye devam ettiler. Sonra kanamaya ve soyulmaya başladılar. Çirkin bir şekilde “kütiküllere mi ihtiyacınız var?” Diye ahşap deck sordum ve muhtemelen başlangıçtan belli olanın ne olduğunu öğrenmiştim: İnsanlar gerçekten de kütiküllere ihtiyaç duyuyorlar.

“Kütiküllerin çıkarılmamış olması - cildi tırnak plakasına yapıştırmak için harekete geçiyor, bu nedenle çıkarılması tırnak enfeksiyonuna yol açabilir” diyor Mayo Clinic.

“Seni salonlarda uyarmazlar mı?” Daha sonra bir arkadaşa sordum. Avrupa sigara kutuları hastalıklı akciğerleri resmediyor. Neden tırnak salonlarında enfekte tırnak posterleri yok?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder